Senest opdateret: 18. maj 2025

1. Aftaleområde

Disse betingelser gælder for alle ydelser leveret af Stevns Skadedyrsbekæmpelse til både private og erhvervskunder, medmindre andet er skriftligt aftalt.

2. Aftaleindgåelse

En aftale anses for indgået, når kunden skriftligt eller mundtligt accepterer et tilbud fra Stevns Skadedyrsbekæmpelse. Bekræftelse af aftalen sendes skriftligt via e-mail eller SMS.

3. Levering af ydelser

3.1 Behandlinger udføres på det aftalte tidspunkt. Ved akutte opgaver bestræber vi os på at rykke ud samme dag eller senest næstfølgende hverdag.

3.2 Kunden skal sikre fri adgang til relevante områder, herunder loftrum, krybekældre og udendørsarealer.

3.3 Ved forhold som vejrforhold eller andre uforudsete omstændigheder, der kan påvirke behandlingens effektivitet eller sikkerhed, forbeholder vi os retten til at ombooke behandlingen. Kunden informeres hurtigst muligt.

4. Betalingsvilkår

4.1 Efter opgavens udførelse fremsendes en faktura med betalingsfrist på 8 dage netto.

4.2 Betaling kan ske via bankoverførsel, MobilePay eller betalingskort.

4.3 Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til renteloven samt rykkergebyrer.

5. Afbestilling og ændring

5.1 Aflysning eller ændring af en aftale skal ske senest 24 timer før det aftalte tidspunkt og er gebyrfri.

5.2 Ved aflysning med kortere varsel eller udeblivelse forbeholder vi os retten til at opkræve et afbestillingsgebyr for at dække tabt tid og kørsel.

6. Fortrydelsesret (privatkunder)

6.1 Privatkunder har 14 dages fortrydelsesret ved køb indgået via telefon, e-mail eller online.

6.2 Hvis kunden ønsker, at vi påbegynder arbejdet inden fortrydelsesfristen, skal der gives skriftligt samtykke. Når behandlingen er udført, bortfalder fortrydelsesretten.

7. Tilfredshedsgaranti og reklamation

7.1 Vi tilbyder en tilfredshedsgaranti. Hvis det samme skadedyr vender tilbage inden for garantiperioden, foretager vi én opfølgende behandling uden beregning:

  • Generel garanti: 3 måneder
  • Hvepsebo: 5 dage
  • Myrer: 1 måned (mulighed for sæsonaftale)

7.2 Reklamationsret følger købelovens bestemmelser og gælder i 24 måneder.

8. Abonnement og serviceaftaler

8.1 Vi tilbyder serviceaftaler med faste besøgsintervaller.

8.2 Bindingsperioden er typisk 12 måneder, hvorefter aftalen automatisk
fornyes, medmindre den opsiges med 1 måneds varsel.

8.3 Fakturering sker som udgangspunkt årligt forud.

8.4 Manglende betaling kan medføre midlertidig suspendering af serviceydelser.

9. Opsigelse og fornyelse

9.1 Serviceaftaler kan opsiges skriftligt med 1 måneds varsel til udløbet af bindingsperioden.

9.2 Opsigelse skal ske skriftligt pr. e-mail til kontakt@stevnsskadedyrsservice.dk

9.3 Vi bekræfter altid opsigelsen skriftligt.

10. Ansvarsbegrænsning og force majeure

10.1 Stevns Skadedyrsbekæmpelse kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftaler, der skyldes forhold uden for vores kontrol, herunder – men ikke begrænset til – ekstremt vejr, naturkatastrofer, offentlige påbud, sygdom, strejke eller driftsforstyrrelser hos leverandører.

10.2 Vi påtager os heller ikke ansvar for indirekte tab, følgeskader eller økonomiske tab, som måtte opstå som følge af skadedyrsaktivitet før, under eller efter behandling, medmindre andet er aftalt skriftligt.

11. Dokumentation og rapportering

11.1 Ved hver behandling kan der efter ønske udleveres en behandlingsrapport med følgende oplysninger:

  • Anvendte midler og metoder
  • Behandlingsområder
  • Observationer og anbefalinger
  • Eventuel fotodokumentation

11.2 Denne service er gratis ved abonnement og kan tilkøbes ved enkeltstående opgaver. Dokumentationen sendes digitalt, medmindre andet aftales.

12. Databehandling og personoplysninger

12.1 Vi indsamler og behandler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at levere vores ydelser, herunder kontaktoplysninger, adresse og betalingsoplysninger.

12.2 Formål: Administration, fakturering, service og dokumentation.12.3 Opbevaring: Data opbevares i op til 5 år af hensyn til regnskabslovgivning.

12.4 Tredjeparter: Oplysninger deles ikke med andre end vores regnskabsprogram og hostingudbyder – begge GDPR-kompatible.

12.5 Rettigheder: Du kan til enhver tid anmode om indsigt, rettelse eller sletning af dine data ved at kontakte os skriftligt.

13. Miljø og sikkerhed

13.1 Vi anvender udelukkende godkendte bekæmpelsesmidler i henhold til gældende lovgivning og under hensyntagen til miljø og sikkerhed.

13.2 Hvis du har børn, kæledyr eller særlige behov, beder vi dig informere os inden behandlingen.

13.3 Kunden er ansvarlig for at følge de anvisninger, der gives af teknikeren – herunder adgangsforhold, ventilation og oprydning – før og efter behandling.

13.4 Affald, fælder og udtjente materialer bortskaffes miljømæssigt forsvarligt.